vrijdag 29 november 2013

Dikkie dik voor groep 1.

Hier zijn we de hele week weer druk geweest met een verteltas.
Dit is de laatste dit jaar.
Er kruipt zoveel tijd in en wil voor de kerst ook nog een paar dingen maken.
Mijn volgende creaties gaan weer knuffels etc. worden.
Deze verteltas heb ik gemaakt voor groep 1.
Vind het zelf een leuk boekje daarom heb ik deze van Dikkie Dik uitgekozen.
Op de tas heb ik de voorkant van het boekje getekend en daarna met textielverf geverfd.
Verder heb ik een poesje gehaakt voor erin en heb ik zelf een memoryspel gemaakt met plaatjes van het internet. Deze gelamineerd en uitgeknipt zodat het echte kaartjes werden en een mooi voorbeeld van een poes voor de kralenplank. Ook heb ik een makkelijke kleurplaat geprint en hier cijfers op gezet en kleuren zodat de kleuters die mooi kunnen inkleuren.
Allemaal heel leerzaam dus!!
Iemand anders zorgt voor nog een cd voor erin en dan is de tas helemaal compleet.

                                                              De complete tas.
                                                                   Het poesje.
                                                                          De tas.
Tijdens het computeren vanavond zat mijn hondje ook lekker mee tv te kijken en vond dat wel een fotootje waard. Is het geen schatje zo op de bank en onder haar dekentje?
Meestal mag ze niet op de bank maar met dit koude weer mag dat wel maar wel op een deken. Anders vat ze me zo kou met haar dunne vacht.

Fijne avond en weekend gewenst voor jullie allemaal!!
 
Liefs Sanne.


8 opmerkingen:

  1. Hondje? Zeg maar gerust hond! Wat een prachtig beest!
    En wat ben je weer ijverig geweest met weer een mooie verteltas voor de kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, erg leuk weer gedaan zeg. Dat zal weer erg in de smaak vallen denk ik zo.
    En je hondje ( grinzzz ) , is zooo mooi, ben verliefd! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahah ja zeg maar zéker Hond ;) maar wat een plaatje is het toch ook hé.
    Je verteltas is weer mooi compleet en leerzaam geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De verteltas ziet er weer super uit, net zoals de andere dingen die je erbij gemaakt hebt!
    Wat een mooie hond heb je, ziet er leuk uit zo onder het dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel allemaal!!!
    Ben zelf ook weer trots op het eindresultaat van de tas.
    En tja mijn hondje... er zijn mensen die haar een HONY noemen.
    Toen ik vroeg wat dat betekend kreeg ik te horen: Te klein voor een hond en te groot voor een Pony dus een Hony. ;-)
    Tis een schatje en een zelf denkt ze dat ze een schoothondje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heb je dit leuk gemaakt!
    Bedankt voor het plaatsen van je bericht bij de link je creatie op mijn blog.

    Groetjes Renske
    http://renskecreatief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik jouw Ziva zo zie zitten, lijkt ze echt als twee druppels water op mijn Gypsyke :D.
    En de verteltas vind ik echt een super leuk idee! Tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze lijken inderdaad veel op elkaar.
      Bedankt voor je compliment op de verteltas. De derde wordt in het nieuwe jaar gemaakt.

      Verwijderen

Bedankt dat je een berichtje achterlaat.
Ik vind dat erg leuk om te lezen!