dinsdag 27 augustus 2013

Nieuwe patroontjes en My Boshi mutsen.

Er zijn weer 3 nieuwe patroontjes bij gekomen.
Van het weekend was ik leuke My Boshi mutsen aan het maken en wat is leuker voor een kind dan er een leuke applicatie op te hebben.
Dus ben ik aan de slag gegaan en heb gelijk het patroontje uitgeschreven.
Ook had ik vorige week al een muts gemaakt voor mezelf en daar is het patroontje nu ook van beschikbaar.
Het patroon van de muts en de sjaal is gratis te bestellen bij mij en voor de applicaties vraag ik 1 euro per stuk.

 
Zoals ik al zei heb ik My Boshi mutsen gemaakt.
Uit 3 bollen My Boshi kreeg ik 2 mutsen.
Echt hele mooie en dikke wol is dat en haakt heerlijk weg. Was wel even wennen dat ik losser moest haken. Ik haak vrij strak en heb er twee mutsen over gedaan om te haken zoals het moest.
Mijn zoontje heeft dus geluk. Hij heeft nu 3 blauwe mutsen.
Voor mijn dochter en voor de jongste van mijn zus maakte ik de roze en voor de oudste van mijn zus maakte ik de grijze.
Bij een echte grote stoere meid hoort ook een grote meiden muts.
Mijn kinderen zijn er blij mee en mijn nichtjes krijgen ze pas in oktober maar ze zullen ze vast en zeker ook mooi vinden.



Nog een hele fijne dag gewenst!

Liefs Sanne

11 opmerkingen:

  1. Die zijn geloof ik helemaal in deze winter. Ze zijn ook wel heel erg leuk. Maar voorlopig mogen ze van mij nog in de kast blijven hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg mooi zeg... mmm, moest ook maar eens zo'n muts gaan haken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohw wat zijn ze leuk geworden, laat de winter maar beginnen :D
    Leuk bedacht die applicaties !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn wel erg leuke applicaties hoor ! Zou je die ook van dikker wol kunnen maken.. Want deze zijn echt voor fijne mutsjes, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel leuke applicaties voor mijn mutsen die wat grover van steek zijn etc. Lijkt me tof om er zoiets op te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dankjewel allemaal!!
    Hannah Baum ik denk als je dikkere wol pakt en een grotere haaknaald dat je ze ook groter kan maken op die manier.
    Altijd leuk om een muts nog op te leuken met een applicatie of een bloem ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die zijn leuk geworden, al krijgen we nog een weekje zomer, je kunt ze maar vast hebben toch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel!
      Had gewoon zin om mutsen te maken maar het mag nog even zo blijven zoals nu!
      Heb de kast nu wel vol liggen dus voor de winter zijn de kinderen klaar.

      Verwijderen
  7. Owh, wat een leuke mutsen! vooral die grote stoere grijze :) helemaal mijn ding...

    Toch maar weer eens mijn haken oppakken en mijn vingertjes losser maken.

    Fijne avond nog :)

    groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Corine en leuk dat je volger bent geworden!
      Die grijze valt goed in de smaak. Kreeg vandaag het verzoek van oma om er nog 1 te maken exact hetzelfde als die grijze alleen dan voor haar.
      Aangezien je 2 gewone mutsen uit 3 bollen haalt ga ik 4 of 5 bollen bestellen en haak er dan gelijk nog eentje voor mijzelf.
      Zo groeit hier het aantal in de kast.
      Ben benieuwd of er bij jou ook mutsjes gaan komen. Is zo heerlijk even haken.

      Liefs Sanne

      Verwijderen
  8. Ik ben er vandaag mee begonnen, maar ik kom niet uit de omschrijving van het patroon. Ik ben de Izumo aan het haken en dan staat er haak 4 losse en haak in de 1e losse een stokje om de ring te sluiten. Maar dan.. dan staat er ga verder met half stokje in de ring.. en dan begint toer 1 met 11 stokjes in de ring haken.. huhh.. moet ik nou na het sluiten van de ring eerst 1 half stokje haken in de ring en dan aan toer 1 beginnen? Of moet ik eerst een hele toer halve stokjes in de ring haken voor ik aan toer 1 begin? Of is dit een typfout? Ik krijg namelijk de ring niet mooi dicht aan de bovenkant vd muts. Iemand een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag via het contactformulier contact met me opnemen dan help ik je op weg.

      Verwijderen

Bedankt dat je een berichtje achterlaat.
Ik vind dat erg leuk om te lezen!